پرو پوزال رابطه بين استقرار مديريت دانش در بيمارستان با رضايت مراجعه كنندگان به بيمارستان

۴ بازديد
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل docx
حجم فايل 68 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

امروزه چالش اصلي سازمان ها درك مديريت دانش و چگونگي پياده سازي آن است.  بزرگترين هدف سازمان ها تعريف يك سيستم مديريت دانش مناسب و اداره آن به يك روش موفق در جهت اهداف استراتژيك سازمان است. استقرار مديريت دانش فرصت مناسبي را براي بهسازي در عملكرد كاركنان و مزيت رقابتي در اختيار سازمان ها قرار مي دهد. سازمان هاي امروزي پايه هاي مزيت رقابتي پايدار خود را بر دارايي هاي ناملموس و سرمايه هاي فكري و دانشي خود بنا نهاده اند. بنابراين يكي از مهم ترين و حياتي ترين منابعي است كه سازمان مي تواند در مديريت راهبردي خود از مزيت هاي آن بهره مند شوند و در حال حاضر اين سرمايه سازماني بيش از هر زمان ديگري حائز اهميت شناخته شده است.

بخش بهداشت و درمان به عنوان سازماني كه نيازمند كاركنان ماهر و با دانش است، به علت ارتباط با سلامت جامعه، نيازمند استفاده از روشهايي كارآ در ارائه خدمات جهت بهبود كيفيت، كاهش هزينه‌هاي بهداشتي و رفع به موقع نيازهاي مراجعين است كه تنها در سايه استفاده از روشهاي نوين مديريت اطلاعات و تخصيص زمان مناسب به امر مديريت دانش امكانپذير است(ميرغفوري،2010). عدم رضايت از خدمات بهداشتي درماني عواقب نامطلوبي را بدنبال دارد. ناخرسندي مردم منجر به قطع ارتباط آنان با نظام بهداشتي و يا حداقل عدم مشاركت آنان در ارائه خدمات مي شود. به علاوه ناخوشايندي مردم منجر به احساس عدم كفايت و ناخوشنودي پرسنل و به تبع آن كاهش كارآيي نظام بهداشتي مي گردد. و بالاخره آنكه رضايت، يكي از وجوه سلامتي فرد است و درصورت عدم توجه به رضايت مردم، نظام بهداشتـي بر خلاف رسالت خود كه پاسخ به نياز مردم براي سلامتي است، عمل كرده است(ابوالحسني،1375).

در سازمان هاي بهداشتي و درماني مشابه سازمانهاي ديگر، دانش زيادي در وراي فرايندها توليد مي‌شود. تفاوت هايي نيز بين سازمان هاي بهداشتي و درماني با ساير سازمان ها وجود دارد. يكي از اين وجوه اختلاف، داشتن اهدافي علاوه بر سازمان هاي ديگر يعني ارتقاي محافظت از بيمار و كاهش خطاهاي پزشكي است. تفاوت ديگر، استفاده فزاينده از فناوري هاي پيشرفته در خدمات بهداشتي است كه به كارگيري كاركنان آموزش ديده و متخصص را ضروري مي‌سازد. از طرف ديگر لزوم انجام كارها به صورت گروهي و حول محور بيمار، به اشتراك هر چه بيشتر دانش و سازمان دهي و مديريت آن در اين سازمانها اهميت به‌سزايي مي بخشد( پيري،آصف زاده،2006). كدگذاري باليني نيز يكي ديگر از كاربرد هاي مهم مديريت دانش درسازمان هاي بهداشتي است.(كرامتي،پيري،2007).

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.