مباني نظري وپيشينه اميد به زندگي(فصل دوم)

دانلود ارزان فايل هاي دانشجويي و دانش آموزي

مباني نظري وپيشينه اميد به زندگي(فصل دوم)

۴ بازديد
دسته بندي روانشناسي
فرمت فايل docx
حجم فايل 43 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

مباني نظري وپيشينه  اميد به زندگي(فصل دوم)

در 39 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

اُميد به زندگي:

يكي ديگر از جنبه هاي روان شناختي اُميد به زندگي مي باشد كه ارتباط نزديكي با اضطراب اجتماعي و تصور بدني دارد كه هر چقدر اُميد در افراد پايين باشد به همان ميزان اضطراب بيشتري را تحمل مي كنند و از نظر شاخص تصور بدني احساس كهتري بيشتري مي كنند.  از نظر اشنايدر[1] (1995)، اُميد يك هيجان انفعالي نسيت كه تنها كه در لحظات تاريك زندگي پديدار مي شود بلكه فرآيندي شناختي است كه افراد به وسيله آن، فعالانه اهداف خود را دنبال مي كنند. ار نظر اشنايدر اُميدواري فرآيندي است كه طي آن افراد 1- اهداف خود را تعيين مي كنند 2- راهكارهايي براي رسيدن به آن اهداف خلق مي كنند 3-انگيزه لازم براي به اجرا در آوردن اين راهكارها را ايجاد كرده و در طول مسير حفظ مي كنند. اين سه مؤلفه به عنوان اهداف، تفكر گذرا و تفكر عامل (كار گزار) شناخته مي شوند. اهداف، نقاط پايان رفتارهاي هدفمند هستند (اشنايدر و همكاران، 1997). به عبارت ديگرتقريباً همه آنچه كه يك فرد انجام مي دهد به سمت دستيابي به يك هدف است. هدف شامل هر چيزي است كه فرد مايل به دستيابي انجام و تجربه يا به خلق آن است (اشنايدر و همكاران، 2002).

علاوه بر اين درنظريه اُميد، اهداف منبع اصلي هيجان هستند. هيجان مثبت ناشي از دستيابي به هدف يا تصور شدن نزديك شدن به آن است، در حالي كه هيجان منفي ناشي از شكست در دستيابي به هدف يا تصور دور شدن از آن است (اشنايدر، 2002 ). با توجه به پيوند بين دستيابي به  هدف و عاطفه مثبت، ممكن است به نظر برسد كه بهترين راهكار، تعيين اهداف آسان و كاملاً قابل دستيابيست. اما افراد داراي اُميد بالا معمولاً به دنبال اهدافي هستند كه داراي ميزاني از عدم قطعيت و سطح دشواري متوسط باشند (اشنايدر، 1994)، تفكر گذرا، توانايي ادراك شده ي فرد براي شناسايي و ايجاد مسيرهايي به سمت هدف است (اشنايدر، 1994). از آنجا كه برخي طرح ها و نقشه ها ممكن است با شكست مواجه شوند، افراد داراي اُميد بالا، به منظور مقابله با موانع احتمالي، چندين گذرگاه را در نظر مي گيرند. (اشنايدر و همكاران، 1996، ايرونيگ و همكاران، 1998). لازم به ذكر است كه آثار سودمند اُميد ناشي از توانايي واقعي در ايجاد گذرگاه ها نيست بلكه ناشي از اين ادراك است كه چنين گذرگاه هايي در صورت لزوم مي توانند توليد شوند (اشنايدر و همكاران، 1991).

تفكر عامل (كارگزار)، تفكري است كه افراد در مورد توانايي خود براي شروع و تداوم حركت در مسير انتخاب شده به سمت هدف دارند (اشنايدر و همكاران، 1999). اين افكار در خود گويه هاي مثبت همچون " من مي توانم اين كار را انجام دهم" يا "رها نخواهم كرد" نمايان مي شود (اشنايدر و همكاران ، 1998). تفكر عامل، فرد را براي شروع و حفظ حركت در طول مسير به سمت هدف بر مي انگيزد.

 


[1].Eshnider

....

2-2٥ ابعاد اُميد:

هرت (1991)، ابعاد تكراري اُميد از جمله بُعد عاطفي، شناختي، رفتاري، ارتباطي، زماني و زمينه اي را به 3 بُعد جديد تقسيم بندي نمود:

1- بُعد شناختي و زماني: اين بُعد در اصل ثبت يك موقعيت فعلي يا آتي است كه در آن فرد با اين سوال مواجه مي شود كه آيا تقاضاي او در يك دوره زماني كوتاه مدت يا طولاني به تحقق خواهد پيوست.

2- آمادگي و انتظار مثبت دروني: بُعد هيجاني و رفتاري همراه با احساس و انتظار قابل اطمينان نسبت به رخدادهاي آتي كه منجر به احساس آمادگي براي دنبال كردن طرحي براي دستيابي به اهداف و نيازها مي گردد.

3-ارتباط دروني با خود و ديگران: بُعد ارتباطي و زمينه اي كه در آن فرد به اهميت وابستگي به ديگران يل خود (Self)، يك تفكر و روح مقدس توجه مي كنند و اين خود به توانايي براي رويارويي با موقعيت هاي دشوار مي انجامد.

2-٢٦ پيشينه تحقيق:

فلاح زاده و هاديان (1384)، در پژوهشي به بررسي "مقايسه اُميد به زندگي در مردان و زنان استان يزد در سال هاي 1382-1375" پرداختند. نتايج نشان دهنده اين بود كه اُميد به زندگي در مردان و زنان در سال 1382 نسبت به سال 1375 افزايش داشته و اين افزايش در زنان بيشتر از مردان بوده است.

امجديان (1384)، در پژوهشي به بررسي "تأثير پتانسيل آنومي و زمينه هاي بروز آن در شهرستان كرمانشاه" پرداخت كه نتايج بيانگر اين بود كه كساني كه اُميد به آينده ندارند بيشتر تحت تأثير قرار مي گيرند و اين امر بر اعتماد اجتماعي آنها تأثير منفي بر جاي مي گذارد.

....

بخشي از منابع لاتين:

Alden, L, Sfran, J (1978). Irrational Beliefs and Nonassertive Behavior Cognitive Therapy and Research. Vol 2, 357-364.

Algars, M, Santtila, P, Varjonen, M, Witting, K, Johansson, A, Jern, P &Sandnabba,N.K (2009). The Adult Body: How Ege, Gender and Body Mass Index are Related to Body Image. Journal Cof Aging and Health, 21(8), 1112-1132.

American Society For aestetic Plastic Surgery. Cosmetic Surgery National Databank; Stastistics 2009. Lipousction no Longer the Most Popular Surgical Procedure According to New Statistics. Available at: http: //www.surgery.org/Sites/depaut/files/2009 stats. Accessedtime: 11 march 2010.

Amir, N, Najmi, S, Morrison, A.S (2012). Image Generation in Individual with Generalized Social Phobia. Cognitive Therapy an Research, 36(5), 537-547.

Atalay,A.A, Gencöz, T (2008). Critical Factors Of Social Physiqe Anxiety: Exercising and Body Staifaction. Behavior Chang. 177-188.

Bragard .Is  (2012). Efficacy Of A Communication And Stress Management Training On Medical Residents’ Self-Efficacy, Stress To Communicate And Burnout . Journal Of  Health Psychology. Vol. 15 No. 7: 1075-1081.

...

بخشي از منابع فارسي:

استوار، صغري؛ رضويه، اصغر (1392)، بررسي ويژگي هاي روان سنجي مقياس اضطراب اجتماعي براي نوجوانان (SAS_S) جهت استفاده در ايران، يافته هاي نو در روان شناسي، سال سوم، شماره 12، 78-69.

افخم، ابراهيم (1385)، بررسي اُلگوهاي شخصيتي افراد داوطلب جراحي زيبايي در تهران، پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه علوم پزشكي تهران.

اردكان، عذرا؛ يوسفي، رحيم (1390)، بررسي باورها در مورد ظاهر و احساس كهتري در افراد داوطلب جراحي زيبايي، فصلنامه ي پوست و زيبايي، دوره ي 2، شماره ي 2.

آزاد، حسين (1384)، آسيب شناسي رواني . تهران؛ انتشارات بعثت.

آزاد ارمكي، تقي؛ غراب، ناصر (1387)، بدن و هويت، فصلنامه ي انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات، سال چهارم، شماره 13.

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.