مباني نظري و پيشينه ي ادراك آموزش و هويت

دانلود ارزان فايل هاي دانشجويي و دانش آموزي

مباني نظري و پيشينه ي ادراك آموزش و هويت

۴ بازديد
دسته بندي روانشناسي
فرمت فايل docx
حجم فايل 73 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

مباني نظري و پيشينه ي ادراك آموزش و هويت

در 29  صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

چهارچوب اين پژوهش پنداشتي بوده و بر پايه مفاهيم " آموزش و هويت " استوار است كه در اين راستا مفاهيمي چون ارزشيابي و سنجش، اهميت و ضرورت ارزشيابي، اهداف ارزشيابي با تاكيد بر وضعيت تحصيلي و سبك هاي هويت اطلاعاتي، هنجاري، سردرگم-اجتنابي و بعد تعهد مورد بحث قرار مي گيرند.

پس از نظام آموزش و پرورش، دانشگاه مهم ترين و اساسي ترين مكاني است كه قادر است روحيه خلاقيت، ابتكار، خود باوري و اعتماد به نفس را در نسل جوان شكوفا سازد. دانشگاه ها از گرانبها ترين ذخايري هستند كه جامعه براي پيشرفت و توسعه در اختيار دارد. امروزه اين مراكز، به لحاظ دارا بودن  دانش و فن در بالاترين سطح تخصصي از اعتبار زيادي برخوردارند و از عوامل عمده دگرگوني اجتماعي محسوب مي شوند.

ذكر اين نكته ضروري است كه آموزش علوم پزشكي بخشي از نظام آموزش عالي است كه با حيات انسان ها سروكار دارد و توجه به جنبه هاي كمي و كيفي آن از اهميت ويژه اي برخوردار است. اگر سلامت جامعه را در گرو كيفيت خدمات، پيشگيري، آموزش بهداشت و درمان بدانيم، در اين صورت وجود نظامي علمي و حرفه اي در دانشگاه به عنوان بستر واقعي تربيت اين نيروي انساني غير قابل انكار است(39).  از اين رو حساسيت بيشتري نسبت به عملكرد، وضعيت و كيفيت اين نظام در مقايسه با ساير نظام هاي جامعه وجود دارد. كيفيت يكي از موضوعاتي است كه هميشه در آموزش عالي مورد توجه بوده ، اما شدت و قوت آن متفاوت است. از دهه 90 ميلادي به بعد كيفيت از يك وضعيت حاشيه اي به يك مسئله برجسته و قابل توجه در كنار مسائل مالي تبديل شده است. اين مفهوم در آموزش عالي نسبت به ساير حوزه ها، بحث برانگيز تر و تصورات نسبت به آن متنوع تر است. در آموزش مي توان كيفيت را حذف خطاها، اجتناب از اشتباه، ارائه خدمت كامل به وسيله موسسه و كادر آموزشي، بهبود دائمي جريان تدريس و يادگيري، توانائي در ارضاي نيازهاي دانشجويان، تضمين قابليت دسترسي به آموزش، اثربخشي و در نهايت مطابقت با استانداردها دانست. از نظر يونسكو كيفيت در آموزش عالي مفهومي چند بعدي است كه به ميزان زيادي به وضعيت محيطي(زمينه) نظام دانشگاهي، ماموريت يا شرايط و استانداردهاي رشته دانشگاهي بستگي دارد(2).

بنابراين در جهان امروز، ضرورت توجه به كيفيت آموزش و بهره وري حاصل از آن اهميت ويژه اي دارد. امروزه، استمرار و پويايي متناسب با تحولات اجتماعي كيفيت آموزش تبديل به مسئله مهم سازمان هاي درگير در امر آموزش شده و متخصصان برنامه درسي براي اين كه بتوانند عملكرد خود و برنامه هاي درسي را بهبود بخشند، بايد در روند كاريشان به كيفيت آموزش توجه نمايند.  چون يكي از مهمترين و اساسي ترين فعاليت ها در چرخه برنامه ريزي، يافتن ارزش فعاليت هاي انجام شده و قبلي در قالب ارزشيابي است، در ارتباط با كار آموزش نيز ميتوان ارزشيابي را از اساسي ترين مراحل فعاليت هاي آموزشي در جهت ارتقاي كيفيت آموزش دانست.

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.