دسته بندي | روانشناسي |
فرمت فايل | docx |
حجم فايل | 85 كيلو بايت |
پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود
پرداخت و دانلود
مباني نظري وپيشينه پيشرفت تحصيلي (اصول و هدف هاي آموزش و پرورش)
در36 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت docx
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت docx
قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه
پيشرفت تحصيلي
«هر كشوري مطابق با فلسفه اجتماعي و جهان بيني خود،احتياجات جامعه،كودكان و نوجوانان و انتظاراتي كه از آموزش و پرورش دارد،هدف هاي آموزش و پرورش خود را تعيين مي كند كه ممكن است با هدف هاي آموزش و پرورش كشورهاي ديگر كاملاً متفاوت باشد،با وجود اين،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعي،نيازهاي جوامع مختلف،اصول و هدف هاي آموزش و پرورش به نظر تا حدي ثابت و اساسي هستند و تقريباً مورد قبول دانشمندان تعليم و تربيت داخل فن
مي باشند،از اين قرارند:
1- اصل تامين رشد زيستي و سازگاري موجود انساني در برابر محيط طبيعي و انجام دادن وظايف حيات: تربيت از لحاظ جسماني و بدني است كه بايد فرد را در رشد و تكامل بدني و سازش محيط زيستي ياري كنيم تا تندرستي كودك مطابق قوانين رشد طبيعي و زيستي تامين شود و فرد هر چه بيشتر تواناي هاي خويش را گسترش دهد.
2- اصل كسب موقعيت اجتماعي و شغلي: ياري رساندن به شخص در جهت كسب فن و دانش براي زندگي در محيط اجتماعي و پذيرش مسئوليتي در جامعه.
3- اصل آشنايي و اشتراك در تمدن انساني: آمادگي در جهت شناخت انديشه ها و افكار مطلوب و ارزشهاي انساني از اهداف مهم آموزش و پرورش مي باشد.
4- اصل توجه به استعداد ها و شخصيت فردي:يعني تدارك محيط و تهيه وسايل آموزش براي كودكان و جوانان است تا بتوانند به خويشتن پي ببرند،علائق و استعداد هاي خود را بارز و آشكار سازند.
5- اصل معنويت و تربيت روحي: هدف مهم ديگر آموزش و پرورش ايجاد فضائل اخلاقي و معنوي و تزكيه نفس و تعليم و تلطيف عواطف و احساسات،به طور كلي آموختن قدر و منزلت ارزشهاي معنوي در انسان است(بازرگان،1370).
اصول آموزش و پرورش و دوره ابتدايي
وظايف اساسي تعليم و تربيت در اين دوره را مي توان به صورت زير خلاصه كرد:
1- تعليم مفاهيم اساسي كه شرط نيل به فكر منطقي و عملي است مثل خواندن،نوشتن و حساب كردن.
2- بيداري ذوق كه نخستين گام در تربيت حس زيبايي شناسي است موسيقي و نقاشي و كار دستي در شمار وسايل مناسب براي تربيت ذوق در اين دوره است.اما در حال حاضر از اين مواد درسي حتي وقتي هم در برنامه ها پيش بيني شده اند چنان كه بايد بهره برداري نمي شود،اين دوره از نظر ايجاد ذوق به منزله دوره آگاهي است.
3- تربيت اجتماعي و شخصيت: اين نوع تربيت به كيفيت حيات اجتماعي بستگي دارد
(شكوهي،1373).
2-2. ويژگيهاي رشد دانش آموزان در دوره ابتدايي
ابعاد:
رشد جسماني اين دوره با دو مرحله مشخص شده است. در مرحله اول از 7 تا 9 سالگي كه دوره آرامش يا استراحت نسبي ناميده مي شود رشد مغز در 9 سالگي تقريباً به حجم نهايي خود رسيده است در نتيجه تكامل مغز و حركات عصبي،كودك مي تواند به محركات خارجي،پاسخ هاي كاملاً اختصاصي بدهد. به طور كلي رشد بدني آرام است؛ تعادل و هماهنگي در رفتار و اعمال كودك بيشتر محسوس است. اندام هاي جسمي و حركتي تكامل يافته اند و كودك مهارتهاي لازم و كافي را براي به كار بردن آنها كسب كرده است.
در مرحله دوم از 9 تا 11 سالگي مجدداً آهنگ رشد سريع تر مي شود رشد ناگهاني در بيشتر دخترها،و آن عده از پسرها كه به بلوغ زودرس خواهند رسيد شروع مي شود(گل صباحي،1385).
نكات مهم تربيتي اين دوره در رابطه با رشد جسماني
1- كودكان به فعاليت هاي بدني بسيار علاقه دارند،اما از آنجايي كه از كودكان براي اولين بار خواسته مي شود كه در فعاليت هاي نشسته به مدت طولاني شركت كنند،نيروهاي آنان به صورت عادات حالات عصبي رها مي شوند مانند،جويدن مداد،بي قراري هاي عمومي،پيچاندن موها(همان منبع).
پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود
پرداخت و دانلود