مباني نظري و پيشينه پژوهش آموزش و پرورش

دانلود ارزان فايل هاي دانشجويي و دانش آموزي

مباني نظري و پيشينه پژوهش آموزش و پرورش

۳ بازديد
دسته بندي روانشناسي
فرمت فايل docx
حجم فايل 40 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

مباني نظري و پيشينه پژوهش آموزش و پرورش

در26 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت docx

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:  WORD و قابل ويرايش با فرمت docx

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

آموزش و پرورش در ايران

سوابق تعليم و تربيت آدمي نشان مي دهد كه به علت ناچيز بودن مجموعه ي ميراث اجتماعي و ساده بودن ارتباطات انساني آموزش و پروش به وسيله خانواده ها و بيش تر به صورت غير عمدي انجام گرديده است. با گسترده شدن دامنه دانش ها و مهارت هاي بشري و توسعه فرهنگ و تمدن هاي مختلف افزايش جمعيت تراكم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعي دخالت آگاهانه در جريان انتقال فرهنگ و تمدن به كودك و نوجوانان ضروري شمرده شده و ضمن توجه به تربيت غير عمدي پديد آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معين به پرورش خردسالان پرداختند و براي انجام دادن وظايف تعليم و تربيت به صورت رسمي و عمدي طبقي ضوابطي به تدريج سازمان هاي متعددي را ايجاد كردند.

 

 

 

2-4-1 تاريخچه

در سال 1232 هجري شمسي و به دنبال تأسيس دارالفنون اولين بار وزارت خانه هاي به نام وزارت علوم تأسيس گرديد. در سال 1288 هجري شمسي نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنايع مستظرفه تغيير يافت.

در سال 1317 هجري شمسي وزارت مذكور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد. در سال 1343 هجري شمسي بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پيش دانشگاهي و دانشگاهي به وزارت آموزش و پرورش محول گرديد. در سال 1346 هجري شمسي به موجب قانون كليه امور مربوط به دوره هاي تحصيلي مربوط به دوره هاي تحصيلي پيش دانشگاهي به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد. در سال 1366 قانون اهداف و وظايف وزارت آموزش و پرورش در 4 فصل 13 ماده و 9 تبصره تصويب گرديد.

سازمان مدارس به سبك جديد در ايران از زمان تأسيس دارالفنون در سال 1228 (ه.ش) تأسيس گرديد. در قانون فرهنگ مصوب 1290 (ه.ش) آمده است كه مدارس و مكاتب بر چهار نوع مدارس ابتدايي روستايي، مدارس ابتدايي شهري، مدارس متوسطه و مدارس عالي مي باشند.

در سال 1313 دوره هاي تحصيلي ايران شامل دوره ابتدايي (6 سال)، اول متوسطه (3 سال) و دوم متوسطه (3 سال) بوده است.

در قانون سال 1322 (ه.ش) دوره هاي تحصيلي عبارت بوده است از: آموزش ابتدايي (6 سال) و دوره متوسطه (دو دوره سه ساله كه دوره اول عمومي و دوره دوم به بخش نظري و فني و حرفه اي تقسيم شده است).

از سال 1345 لغايت 1370 شامل دوره هاي كودكستان (3-2 سال)، دبستان (5 سال)، راهنمايي تحصيلي (3سال)، دوره متوسطه (4 سال) و تحصيلات عالي بر حسب مورد (7-2 سال) بوده است.

از سال 1370 (ه.ش) تا كنون دوره متوسطه عمومي، فني و حرفه اي به مدت 3 سال و دوره پيش دانشگاهي به مدت يك سال مصوب گرديده است.

2-4-2 جايگاه آموزش در ايران  باستان

به گواهي تاريخ، ايرانيان از دير باز براي خرد و دانش ارزش بسيار قائل بوده اند تا آن جا كه در ادعيه و اورادي كه از آن زمان ها به جاي مانده است، از خداوند خواسته شده است كه به آن ها دانش و بينش عطا فرمايد.

در گاتها آمده است: «هر مرد و زن و يا پير و دختر بايد در راه دانائي و بينائي خود بكوشد؛ چرا كه دانش ديده بيناست و هركه دانشمند نباشد، كور و ناتوان است.» در اين طريق به خصوص براي آموزش و پرورش دختران دستورات و دقت خاص اعمال مي شده است و آن ها علاوه بر آموزش هاي مقدماتي، ادبيات، موسيقي و تحصيلات عالي نظري را نيز پا به پاي پسران فرا مي گرفته و به درجات عالي دانش نائل مي شده اند.

...

قسمت هايي از منابع

منابع فارسي:

- آموزگار، حسين. (1380). بررسي وضعيت آموزشي كارشناسان آموزش ضمن خدمت بخش دولتي و طراحي الگوي مناسب، مقاله دكتري، شماره 41، 42.

 - آويژگان، مريم و كرم عليان، حسن و زندي، بهمن و عشوريون، وحيد و چنگيز، طاهره،  مجله ايراني    آموزش در علوم پزشكي، (1381). شماره 5.          

- ابطحي، سيدحسن، (1383). آموزش وبهسازي سرمايه هاي انساني، چاپ اول، تهران: انتشارات پويند.

- اسحاقي ابيانه، محمد، (1385). آموزش ابزار توسعه منابع انساني، مجله صنعت لاستيك ايران، تهران: شماره21.

- اسماعيلي، بابك، (1385). نيازسنجي، مجله تدبير، تهران: شماره117.

- الياسي، محمد حسين و تقوي، منصور، (1388). فصلنامه مطالعات مديريت انتظامي، سال چهارم، شماره 3، ص 326-341.

- اورنگي، عبدالمجيد و قلتاش، عباس و شهامت، نادر و يوسلياني، غلامعلي، (1390). بررسي تأثير آموزش  هاي ضمن خدمت بر عملكرد حرفه اي معلمان شهر شيراز، فصلنامه ي رهيافتي نو در مديريت آموزشي، سال دوم ، شماره 5، ص114-95.

- امام جمعه، سيد محمد رضا و سعيدي رضواني، محمود، (1378). پژوهش حين عمل رويكردي نو در آموزش ضمن خدمت معلمان، فضلنامه تعليم و تربيت، شماره 73-72، ص 132-102.

...

منابع انگليسي:

- Alen, Goerge. (1997). Train and Develop Your Staff, Gower 

-AysegulAltun , Bilge Gok.(2010). Determining in- service training Progerams"characteristics given to teachers by conjoint analysis, Faculty of Education, Hacettepe University, Ankara, 06532, Turkey.

- Almani, Abdulsattar. (2006). Comparative Study of the Effects of In- Service Treining on Motivational Techniques  and  Teacher  Content  Knowledge of Secondary School  Teachers of  Pakistan.

- Bourque, M. L. (1990). Need Assessment, in the International Encyclopedia of Education, London: Pergoomon Press.

- Boyd, D. Goldhaber, D. (2010), "Traditional and Alternatively Certified Novice Effectiveness in AISD", Educator Quality Research Series, Volume 5, Issue 12, Pages 13-19.

- Bradshaw, J. R. (1972). The concept of  social need, New Society.

- Burrton & Merrill. (1977). Needs Assessment Educational Technology. Ontario: SAGE Publication.

- CorolP, Demands FD. (2007). Continuous Quality Improvement: Integration Best Practice in to Teacher Education, the Journal of  Educational Management.

- Dalziel, A. (1994). Organizational Training Needs, London, Gower Publishing.

- Dessler,Gary.(2008).Fundamentals of Human Resource      Management: Content, Competencies and Applications, New Society

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.